The Impact of Horizontal Gene Transfer on Bacterial Genomes

6 Oct 2008 - 16:30
Auditorio del IBt
Howard Ochman
Department of Biochemistry and Molecular Biophysics. The University of Arizona. Tucson, AZ, USA.

El Dr. Ochman es Regents' Professor del Department of Biochemistry & Molecular Biophysics y del Department of Ecology & Evolutionary Biology. También es Joint Regents' Professor del Department of Molecular & Cellular Biology.

La investigación de Dr. Ochman busca aclarar los factores que influyen en la generación y mantenimiento de la variación en los genomas bacterianos. También contempla el análisis de regiones polimórficas para determinar los patrones de evolución cromosómica en distintas cepas de E. coli. Otro punto importante son sus esfuerzos para descubrir las características moleculares, genéticas y fenotípicas que definen a una especie bacteriana.

También, es importante mencionar que es uno de los expertos a nivel mundial en transferencia horizontal.

Historial académico:

Postdoctoral, University of California, Berkeley 1984-1987
Ph.D., University of Rochester 1984
M.S., University of Rochester 1979
B.A., Vassar College 1975

Historia profesional:

Professor, Depts. of Biochemistry & Molecular Biophysics, Ecology &
Evolutionary Biology, University of Arizona 1998-present
Assistant Professor to Full Professor, Department of Biology, University of Rochester 1992-1998
Research Assistant, Department of Genetics, Washington University School of Medicine 1987-1991

Honores y premios:

University of Arizona Regents' Professor, elected 2008